יום חמישי, 12 בפברואר 2015

אוסף תצפיות מהיומיים האחרונים

לי ולבני משפחתי היו תוכניות גדולות לשבוע האחרון, טיול לנגב, אבל מזג האוויר החורפי קצת שינה את התכניות ומצאנו את עצמינו נשארים בבית.
אתמול, למרות סופת האבק החלטנו אשתי ואני לצאת מהבית להסתובב, רק לא לבזבז עוד יום בבית.
בבוקר המאוחר יצאנו לצפות קצת בציפורים בבריכות דגים בקרבת הבית.
מלבד המוני שחפים אגמים שנלחמו ברוחות שנשבו בחוזקה מצאנו באחת הבריכות
זוג ברווזים משויישים ששחו יחד עם שרשרים ומריות, בבריכה אחרת נצפו מעט חופמאים כמו:
חופמי אלכסנדרי, חופיות קטנות, ביצניות לבנות כנף ולוחמים.

ברווז משוייש - Marbled Duck

לאחר התצפית נסענו לבקר חבר בבקעת הירדן באופן ספונטני. כל הדרך על כביש 90 התפעלנו
מהפריחה והנופים בדרך.
במושב פצאל ניפגשנו עם זיו, חבר טוב, איש חינוך וחקלאי בכל מובן המילה, מגדל תמרים למחייתו ובעל משפחה מקסימה. אכלנו אצלו ארוחות בוקר ולאחר שהחלפנו חוויות יצאנו לסבוב קטן במושב.
מלבד כמה חנקנים גדולים, דוחלים שחורי גרון ודרורים ספרדים לא נצפה דבר חריג במושב.
אבל הפוטנציאל למשהו טוב קיים, נצטרך לחזור לביקור נוסף.
בדרך חזרה לצפון עצרנו ליד המושב, במקום שזיו ציין כי ראה שם המון זרזירים.
המקום הזה הוא אתר פסולת והיו בו אכן המון ציפורים. ממש בכניסה הבחנתי בעקב עיטי שעמד על גבעת עפר. במבט במשקפת היה אפשר לראות שהוא אוחז בטופריו יונה. ניסיתי להתקרב מעט אבל הוא ברח.
גולת הכותרת של המקום ללא ספק אלו הזרזירים, לא משנה לאן הסתכלנו היו שם זרזירים.
במיוחד על עצים יבשים ועל ערימות הפסולת, אלפים מהם כיסו את השטח.
ברגע אחד עברה משאית וכל אלפי הזרזירים מלאו את השמים, המחזה היה מרהיב.
בנוסף נצפתה להקה של 22 חסידות לבנות, אולי חלוצות ראשונות של הנדידה חזרה צפונה.
אפשר לומר שהיום נוצל כראוי ואפשר לנסוע חזרה הביתה.

זרזירים - Starlings

זרזירים במעוף על רקע אובך

הבוקר לאחר הסופה שהיתה בלילה נרשמה הפוגה בגשמים, ניב הזמין אותי להצטרף אליו
לתצפית קצרה אחרי הגשם.
יצאנו כמובן לבריכות הדגים של תל יוסף, גם קרוב לבית וגם תמיד יש שם ציפורים.
הציפור של הבוקר היה חנקן ערבות יפיפה שניב איתר. ציפור נפלאה וגם הצלחתי לצלם מס' תמונות לתיעוד. זאת הפעם השניה שלי בסה"כ שאני צופה בחנקן ערבות באזור זה, פעם הקודמת היתה בחורף 2009/10 אז היה חנקן ערבות באותו שטח כל החורף.
חוץ מהחנקן היה עוד מגוון מינים כמו: רמית(5), קנית אפריקנית(2), סיס חומות (כ-200), טסית בתים(1).
מירומית לבנת לחי(20), לימוזה מצויה(1), סייפן(5), פרנקולין שחור(1), עיט צפרדעים(5),
צולל מצויץ(כ-100) ועוד ועוד...

חנקן ערבות - Isabelline Shrike

הסופ"ש כבר כאן ומחר מחכה עוד יום של צפרות, סופ"ש נעים!