יום שישי, 2 בספטמבר 2016

שטפון של איות

הבוקר התישבתי בחצר הבית בכיסא נוח, כוס תה חם ועם הרבה סבלנות וציפיה ליום נדידה גדול.
תחילת ספטמבר, כמדי שנה, הוא שיא נדידת איות הצרעים. בדרך כלל הייתי מוצא עצמי בזמן שכזה
בשנים קודמות בעמדת סקר, אבל לא הפעם, הפעם הייתי עם עצמי בכיף שלי.
ב- 8:00 התחילו ראשוני האיות לעבור, נמוך מעל הקיבוץ, התאספו לטרמיקות קטנות והמשיכו
בגלישה דרומה. במבט דרומה לגלבוע, היה ניתן לראות להקות גדולות תופסות גובה.
הדקות עברו והעשרות הפכו למאות ואלפים, זרמים של איות רבות חלפו בגובה הנראה לעין.
הן כל כך יפות, הרב גוניות שלהן, הנחישות שלהם להמשיך במסע הנדידה הזה... מדהים אותי
כל פעם מחדש גם אחרי עשר עונות בסקרים, אין על נדידת עופות דואים, פשוט אין !!!
כעבור שעה כבר 2,500 איות כבר עברו מעלי וזה עוד המשיך. צ'ופר נחמד במיוחד היה
לזהות בתוך טרמיקה איה אחת שונה עם כנפיים רחבות וממוצבעות היטב, שני פסים רחבים
בזנב, בהירה מלמטה ללא מפרק כנף כהה, איה מזרחית, לא תמיד קל לשלוף אחת
בין אלפי האיות האחריות. היו גם דיות שחורות, זרון סוף, זרון פס וגם רחם בוגר נראה.
ממש חגיגה בשחקים...
סביב השעה 10:00 כבר ספרתי כ-4,500 איות והמעבר היה רחוק מלהפסיק.
אבל אז הייתי חייב לסיים בגלל מטלות משפחתיות.
אבל כמובן, איך לא, חזרתי. בשעה 14:30 הרמתי את הראש לשמים וכמובן עוד איות צרעים, עוד הרבה!
השעה הבאה היתה תענוג צרוף, עוד כ-4 אלף איות עברו, לרוב בגובה רב, ובזרם צפוף.
לאחר שעה הנדידה נסחפה מזרחה וכבר לא עברו אצלי, אבל מדיווחים שקבלתי מעמק בית שאן
עוד אלפי ציפורים המשיכו לעבר כל אחר הצהרים והערב.


איות צרעים - Honey Buzzards

גם מחר כמו בימים הקרובים צפויה הנדידה להימשך, ככה שמומלץ מאוד להרים את הראש לשמים.
סופ"ש נעים ומלא בנדידה!

טוביה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.